Контрольна робота

Українська мова
І варіант
І рівень
1.    Позначте словосполучення, яке потребує редагування
А дотримати слова
Б навчати  математики
В оволодіти знання
Г опанувати мову
2. Позначте рядок, у якому в усіх словосполученнях тип зв’язку слів узгодження:
А вугляний басейн, чорне вугілля, гарне паливо, важка праця.
Б працьовиті шахтарі, важкі умови, добувати вугілля, багато шахт.
В шахтарська столиця, край гірників, видобували вугілля, родовища руди.
Г донецькі терикони, бачити копри, металургійний завод, заснувати місто.
3. Простим є речення
А По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу.
Б На узліссі і галявині зеленіє перший ряст і цвітуть проліски та сон-трава.
В Шелестить пожовкле листя, по діброві гуляють хмари.
Г Пам’ять могла б убити нас, коли б не мала рятівної властивості забувати.
4. Складним є речення
А Осявають вогні міст новий вдалині, і величну ріку, і тополю струнку (О.Ющенко).
Б Падали на пісок сині, зелені, жовті, червоногарячі кружала світу (П.Мирний ).
В Поступово в золото та багрянець одягаються всі дерева, окрім ялини, піхти, кедра і сосни (Ю.Заверуха).
Г Є вогонь, запалений у пам’ять про тих, хто віддав своє життя за щастя людства (З календаря).
5. Поширеним є речення
А Кожен із нас почав хвилюватися.
Б Михайлик із Дмитриком накивали п’ятами.
В Сергій Іванович буде навчатися тут.
Г Семеро дітей затрималося.
6. Укажіть речення із прямим додатком
А Пишні левади пропахли медовим ароматом (М.Яценко).
Б У Ботанічному саду рожевим полум’ям дихали яблуні (І.Цюпа).
В Я пишу свій заповіт нащадкам по ідеї (Леся Українка).
Г Залюблено дивилося на нього сонце (Ф.Мамчур).
7. Позначте речення, яке потребує редагування
А Дозвольте оголосити порядок денний.
Б У неділю магазин працює з десятої години.
В Пропозиції покупців буде обов’язково передано виробникам.
Г Хочу подякувати учасників круглого столу.
8. Позначте речення, у якому між підметом і присудком треба поставити тире (розділові знаки пропущено)
А Я не турист у ріднім краї не мовчазний спостерігач (М.Рильський).
Б В чужих краях і хліб неначе вата (М.Тарнавський).
В У нас на Україні душа і пісня споконвік жива (М.Сингаївський).
Г Київські кручі фортеці зелені (Л.Дмитерко).
9. Відокремленим додатком ускладнено речення
А Я не люблю цих боязких дерев, оцих осик, наляканих до смерті (В.Кобець).
Б Добірні колоски зрости, проживши вік трудом бджолиним, аби до Матері прийти на сповідь з гордістю Людини (М.Стасюк).
В Ген, під спадистою горою, видніє хата між ясенів і довгий дерев’яний журавель стримить за верхом груші (Є.Гуцало).
Г А може, я справді на світі найкраща, та всі, окрім тебе, не знають про це? (Г.Чубач).
10. Вставне слово, що вказує на послідовність і зв’язок думок, ужито в реченні
А Отже, сполучники поділяємо на сурядні й підрядні.
Б Кожна наукова теза, безперечно, вимагає доказів.
В Такі експерименти, очевидно, необхідно продовжувати.
Г Зміст цього поняття, на мою думку, треба уточнити.
ІІ рівень
1.    Тире між підметом і присудком ставиться в реченнях (розділові знаки пропущено)
А Гармонійно розвинена, високоосвічена, культурна, щаслива людина ось мій ідеал (І.Цюпа).
Б Хай я не люди, ну й Хома не чоловік (Нар. творчість).
В Промені як в сонячних очах! (П.Тичина)
Г Прожити вік – не поле перейти, не дощову годину переждати (Л.Глібов).
Д Я дочка свого народу, всю красу свою і вроду лиш йому, йому віддам (П.Тичина).
Е Благословенна в болях ран степів широчина бездонна (М.Рильський).
2. Укажіть речення з поширеним звертанням (розділові знаки пропущено)
A Привіт тобі зеленокудра Сквиро поет сивоголовий посила (М.Рильський ).
Б Чи знаєш ти хлопче якого коня тобі серед поля вготовила доля? (Б.Олійник).
B Спасибі Вам мамо за вічну любов і за всю неоплачену ласку (Д.Луценко).
Г Не плачте мамо не треба, і ви не журіться тату (А.Малишко).
Д Мужай прекрасна наша мово серед прекрасних братніх мов (М.Рильський).
Е Просимо дорогий муже і тебе сину до хати (М.Стельмах).
3. Позначте речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущено)
А Кругом хати росли старі велетенські волоські горіхи (І.Нечуй-Левицький).
Б Різкий північний вітер немилосердно бив в обличчя (М.Коцюбинський).
В У світ ідемо щирими гостинними (В.Каюков).
Г Уже українське щире слово почув збагнув і визнав світ (Б.Дегтярьов).
Д Навіть через вікна було видно як пухнасті сніги одсвічувались рожевими малиновими бризками зорі (М.Стельмах).
Е За шкільними партами схилились чорняві біляві русяві голівки (І.Цюпа).
4. Укажіть, які з поданих речень є означено-особовими
А Поховайте та вставайте, кайдани порвіте (Т.Шевченко).
Б Нас учили стрічать негоди та лиха грудьми (З газети).
В Посіємо хліб у ріллю віковую (А.Малишко).
Г Сіро і сумно стало на заході сонця (М.Коцюбинський).
Д Вдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій (В.Сосюра).
Е До землі приліг і слухаю тремтіння невгамовне (М.Рильський).
5. Позначте речення, в яких правильно розставлено розділові знаки
А Мелашка була потрібна в господі як робітниця (І.Нечуй-Левицький).
Б Вдихати вітер Батьківщини – найвище щастя на землі (В.Сосюра).
В „Книги – це ріки, що напувають світ” ‒ писав першодрукар Іван Федоров.
Г Доброго, кажуть, дожидати треба, а лихе – само прийде (П.Мирний).
Д Давно вже море залило натомлене денним трудом село (М.Рильський).
Е Ідуть зірки в піке і зависають йдучи (І.Драч).
ІІІ рівень
1.    З’ясуйте вид поданих простих речень
Вид  речення
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
Приклад
А З гармат по горобцях не стріляють.
Б Кругом гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось.
В Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати. 
Г Довго спали вітри у ярах на припоні.
Д Буду хлібом і цвітом ділитись, відчиняти ворота гінцям.
А
Б
В
Г
Д
1
2
3
4
2.    Установіть відповідність між синтаксичною функцією інфінітива в реченні
Синтаксична функція
1 підмет
2 присудок
3 додаток 
4 обставина
Речення із інфінітивом
А Брат навчив мене фотографувати.
Б Спортсмени прилетіли зустрітися з тренером.
В З-за хмар почав з’являтися блідий місяць.  
Г Мистецтво слухати дано не кожному. 
Д Розмовляти з вами – велика приємність. 
А
Б
В
Г
Д
1
2
3
4
А
Б
В
Г
Д
1
2
3
4
3.    Установіть відповідність між реченнями й назвами відокремлених членів, якими ускладнено ці речення
Види відокремлень
1 відокремлене
означення
2 відокремлена
прикладка
3 відокремлена
обставина
4 відокремлений
 додаток
Речення
А Там, замість житечка, в теплеє літечко терен зацвів.
Б Небо розгорнуло намет свій – синій, широкий, глибокий.
В По всім світі пронесу нашу гордість і красу – рідну мову.
Г У всякому ділі є свої майстри і своє, так би мовити, натхнення.
Д З доріг життя сховавши втому, я в отчий край вернувсь назад.
4. Установіть відповідність між пунктограмами і простими реченнями (розділові знаки пропущено)
А
Б
В
Г
Д
1
2
3
4
Пунктограми
1 тире між підметом і присудком
2 тире перед узагальнюючим словом
3 тире в неповному реченні
4 тире при відокремленій прикладці 
Речення
А І сад, і гай, і пісня солов’я дорогоцінна спадщина моя (Д.Луценко).
Б Натиснув кнопку – і гримить дзвін (О.Копиленко).
В Люди святкують зелену неділю давнє язичницьке свято на честь розквітлої зелені.
Г Єдиний невсихаючий колодязь твоя, людино, мудро мірність сил (М.Чхан).
Д На Поліссі дух буйної зелені заходить в образі пишно вбраного у гілля куща, а в центральних районах України в образі тополі.
ІV рівень
Відокремлені додатки в реченні містять слова … і мають значення обмеження, включення, заміщення.
Завдання для підсумкової контрольної роботи з української літератури.
                                                         9клас.
                                                      І-варіант
1.Укажи  рік першого видання поеми «Енеїда».
А). 1789. Б). 1789. В). 1808. Г). 1842.
2. Укажи, який твір творчо переробив І.Котляревський як автор «Енеїди».
А). «Одіссею» Гомера.Б). «Іліаду» Гомера.В). «Повість минулих літ»
 Г). «Енеїду»Вергілія.
3.  1). Еней 2). Венера 3). Дідона 4).Меркурій
А). «розумна пані і моторна», «трудяща, дуже працьовита, весела, гарна, сановита»
 Б). «не послідня шльоха, проворна».
В). «завзятіший од всіх бурлак»
Г). «Се був пройдисвіт і непевний, і всім відьмам був родич кревний»
Д). «весь ремінцями обв’язавшись, на голову бриль наложив; на грудях з бляхою ладунка».
4.Укажи, з чим Г. Сковорода порівнює совість у вірші «Всякому місту звичай і права».
А). із суворим суддею Б). з чистим кришталем в). з прозорою сльозою
 г). із суворим вироком.
5. Який твір Г.Квітки-Основ`яненка  став першою україномовною повістю нової української літератури: А). «Маруся» б). «Конотопська відьма»
в). «Щира любов» г). «Козир-дівка».
6. Укажи, хто з митців не належав до «Руської трійці»: а). Іван Вагілевич
 б). Яків Головацький в). Віктор Забіла Г). Маркіян Шашкевич
7. Порівняй образи Якима Сомка й Івана Брюховецького(за романом П.Куліша «Чорна рада»)
8. Написати твір на тему: «Ідеал майбутнього життя України у творах Т.Г.Шевченка».











Завдання для підсумкової контрольної роботи з української літератури.
                                                         9клас.
                                                      ІІ-варіант
1.     Укажи жанр поеми «Енеїда» а). бурлескно-травестійна б). героїко-трагічна в). комічно-трагічна г). героїчна поема.
2.     Що таке прийом алюзії, який використовує І.Котляревський в «Енеїді»
А). викривлене сприймання дійсності б). змішування ознак різних історичних епох в). змішування міфології та вірувань різних народів г). натяк, відсилання до певної історичної події або художнього твору.
    3.Установи відповідність: 1. «Бджола і Шершень» 2. «Наталка Полтавка»     І. Котляревського 3. «Енеїда» І. Котляревського 4. «Володимир» Прокоповича.
А).Шершень б). Турн в). князь Володимир г). Фірідам д). Макогоненко
    4. Укажи у руслі якого напрямку написано твір Г. Квітки-Основ`яненка «Маруся»6 А). бароко б). романтизму в). реалізму г). сентименталізму.
   5. Укажи, що гайдамаки називали словом «свячений»(за поемою
 Т. Шевченка «Гайдамаки»:а). обов`язок б). хліб в).ніж г). меч.
   6. Кого має на увазі Т.Шевченко, згадуючи у поемі «Сон» «царя волі»:
а). Богдана Хмельницького б). абстрактну постать борця в). Ісуса Христа
 г) Миколу І.
     7. Порівняй образи Кирила Тура і Петра Шраменка (за романом
 П. Куліша «Чорна рада»)
   8. Написати твір на тему: «Мій улюблений твір Кобзаря».

Комментариев нет:

Отправить комментарий