Класна робота

У 8-А класі 11.11.2014 р. пройшов урок "Школа - наш дім, і ми - господарі в нім"

11 листопада наша школа відзначала свій 16-й день народження. Перший урок- Виховна година на тему: «Школа - наш дім, і ми - господарі в нім». Учні 8-А класу були об’єднані в групи і працювали креативно, творчо, з натхненням. Спочатку «малювали» на альбомних аркушах прислів’я про школу, навчання, потім представляли власні розробки «Таким я бачу своє прислів’я» у вигляді есе. Далі «наповнювали» школу побажаннями  вчителям, директорові, своїм товаришам, батькам у вигляді яскравих пазлів-сонечок. І згадуються зараз такі слова:«Школа це не просто уроки, сценарії, походи, книжки – це наші душі, наш час, наш труд, наші долі, наш світ. Школа – це Вічність. Це мудра, втомлена, але завжди усміхнена Вічність, що дивиться на нас очима вчителів та друзів, очима незгасної любові, доброти.Тож нехай повік у нашому світлому домі панує незламний дух творчості, затишку і пошуку, високих моральних ідей та невмирущої материнської любові.» А великий педагог В.Сухомлинський писав:















«Школа – це не комора знань, а світоч розуму».

Біблія. «Притча про блудного сина. Коли є можливістьповернутися назад...».


    Ульянова Олена Владиславівна
учитель української мови та літератури
Новоград-Волинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №10
                                 Урок української літератури у 9 класі
Т е м а. Біблія. «Притча про блудного сина».
І м`я у р о к у. Коли є можливість повернутися назад…
М е т а. Допомогти учням збагнути зміст притчі; розвивати уміння вдумливого читання твору; виховувати почуття оптимізму, віри в добро, любов, вміння пробачати.
Ц і л і.
Учні знатимуть: зміст притчі про блудного сина, підтекст твору.
Учні вмітимуть: вдумливо читати і коментувати притчу; висловлювати власне ставлення до почутого і прочитаного, пояснювати прихований зміст притчі.
Т и п у р о к у: урок засвоєння нових знань.
О б л а д н а н н я: підручник, репродукції картин Рембрандта «Повернення блудного сина», Т. Шевченка «Програвся в карти», хрестоматії.
М е т о д и, п р и й о м и, в и д и, ф о р м и р о б о т и: асоціювання, «мовчазне читання», словесне малювання, «мікрофон», « незакінчене речення».
М е т о д и ч н е н а д з а в д а н н я у р о к у: допомогти учням зрозуміти суть притчі: у кожної людини є можливість покаятися у своїх вчинках, попросити пробачення і повернути собі душевний спокій, мир, любов оточуючих.
Х і д у р о к у
І. Мотиваційний етап.
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Учитель: Доброго дня, діти. Сьогодні, як бачите, у нас незвичайний урок – до нас завітали гості і найголовніше - у вас новий учитель - я, Олена Владиславівна. Хочу, щоб наша праця була активною, плідною і творчою, тому бажаю вам успіху. А яким ви бачите наш урок? (Відповіді учнів)
2. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань.
2.1. Озвучення афористичного вислову Г. Сковороди: «Коли я хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю».
Учитель: Про що цей вислів? (Відповіді учнів)
Учитель: Я його смисл розумію так: Людина має ставитися до інших так, якби вона хотіла, щоб ставилися до неї.
2.2. Асоціювання: ключове слово – любов.
2.3.Озвученні напрацювань.
ІІ. Цілевизначення і планування.
1.      Оголошення й аналіз імені уроку.
Учитель: Сьогодні ми поговоримо про одну важливу проблему, вона висловлена в імені уроку. Прочитайте. Як ви розумієте цей вислів?(Думки учнів).
Учитель: Я радію, що наші думки збігаються. Я теж вважаю, що(людина має можливість повернутися туди, де її люблять і ждуть), а нашими співрозмовниками будуть герої притчі – батько та його сини. Збагнути суть притчі і буде нашим головним завданням.
2.      Визначення індивідуальних цілей, ознайомлення із загальними.
Учитель: Діти, зараз подумайте, чого ви хочете навчитися і про що хочете дізнатися на сьогоднішньому уроці. Свої цілі запишіть у зошити (Учні записують цілі, за бажанням озвучують).
А ось наші загальні цілі: Ми ознайомимося з притчею про блудного сина, будемо вдумливо читати й коментувати прочитане, висловлювати власне ставлення до прочитаного, почутого.
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
1.      Настановче слово вчителя:
Учитель: Притча є одним із засобів вираження морально-філософських міркувань автора й використовується з метою настанови читачеві у питаннях суспільної поведінки. На попередніх уроках ви знайомились з притчею про сіяча, з притчею про добрий і злий плід.
Прослухайте уважно притчу і спробуйте збагнути настанови, висловлені в Євангелії від Луки у перекладі Івана Огієнка.(За бажанням учні можуть підготувати повідомлення про Івана Огієнка).
2.      Читання вчителем притчі.
3.      Емоційна пауза.
4.      З`ясування вражень від почутого.
·         Що ви відчували, коли звучала притча? (Відповіді учнів).
5.      Мовчазне читання учнями.
Учитель: прочитайте притчу, впустіть її у свою душу, зосередьтесь на тих образах і картинах, запитаннях, які у вас виникатимуть.
·         Чи зрозумілою є притча? Які питання виникали?
6.      «Словесне малювання». Спробуймо з`ясувати настанови, які дає нам автор.
І він оповів : «У чоловіка було два сини. І молодший із них сказав батькові: «Дай мені, батьку, належну частину маєтку!» І той поділив поміж ними маєток. А по небагатьох днях зібрав син молодший усе. Та й подавсь до далекого краю, і розтратив маєток свій там, живучи марнотратно. А як він усе прожив, настав великий голод у тім краї, – і він став бідувати.
·         Що ви побачили, що уявили? Спробуймо описати цю картину і почуття героїв (Відповіді учнів).
·         Які запитання у вас виникли? (Відповіді учнів).
·         А ось у мене виникли запитання:
·         Яким був батько, що поділив маєток порівну? (Люблячий, дбайливий, заможний, поважає вибір своїх дітей).
·         Чому молодший син вирішив податись до далекого краю? (Прагнув самовизначення,побудувати власну долю, не питає у батька порад, чи доцільно було кудись їхати)
·         Чи вдалося це йому? Чому?
·         Як це «жити марнотратно»? (Витрачати гроші на вітер, проводити час у постійних розвагах)
6.1.Перегляд ілюстрації картини Т. Шевченка «Програвся у карти».
Учитель: У Тараса Шевченка є серія картин під назвою «Притча про блудного сина». Ось одна з них. Який момент життя молодшого сина представлено художником? (Усі гроші витрачено, навіть одягу немає).
Учитель: На картині ми бачимо молодого чоловіка, що сидить біля убогої крамниці, очевидно через цю крамницю молодший син продав останні свої речі. На столі поруч порожня склянка – стає зрозумілим, чим живе молода людина.
– Чому голод настав саме тоді, коли він усе прожив, а до того часу голоду не було? (Голод тому і настав, що він усе прожив марнотратно, може, голод був і в інший час, але не для нього, поки були гроші).
7.      Читання притчі вголос учнями від слів «І пішов він тоді і пристав до одного з мешканців» до слів «..піду до батька та й скажу йому..»
·         Діти, яким ви уявляєте того мешканця? (Багатий, жадібний). Знайдіть цьому підтвердження в тексті (Не дозволяв їсти навіть стручки, якими годували свиней)
8.      Перегляд репродукції Рембрандта «Повернення блудного сина».
Учитель: Поділіться своїми враженнями, коли ви бачите цю репродукцію. Який момент зобразив відомий художник? (Покаяннясин просить пробачення у батька)Який фрагмент на картині засвідчує глибоке розкаяння сина, його щире каяття?(Син не звертає уваги на черевик, що упав). Подивіться на репродукції ще двох картин, які епізоди з життя блудного сина на них зображено?(Відповіді). Зачитайте відповідні уривки з тексту.



















    8.1 Учитель: Діти, з чого починається повернення блудного сина назад до батька? додому? (З усвідомлення того стану , в якому він опинився – голодний, холодний,нікому не потрібний)Які були наступні дії блудного сина? (Він щиро кається, подумки просить у батька пробачення. Осмислює своє рішення повернутися).   Чи боїться молодший син, що батько не пробачить його?(ТакВін усвідомлює свою провину перед батьком). Рішення повернутися не було поспішним.
Як батько ставиться до свого сина? Чому не дорікає йому?(Любить)
Чим наповнене його серце? (Любов`ю) Що означає батькове «Умер і воскрес»?(Очевидно, батько не хотів, щоб він їхав і коли син все ж таки поїхав, то цим показав не тільки неповагу, а й нелюбов, любов вмерла в ньому і він помер, коли розкаявся, то з`являється в серці любов і тоді «воскрес». Вважаємо людину, її душу мертвою, коли вона не любить своїх рідних, батьків, хоч вона дихає, рухається).
Що вам відомо про старшого сина?(Розгнівався, не хотів заходити у дім) Чому? Чи можна говорити про любов до ближнього, коли засуджуєш його, критично ставишся, не можеш змиритися з його рішеннями? (Відповіді учнів) Чи любить батько свого старшого сина? (Так). Знайдіть підтвердження в тексті( «і все моє – твоє»)Чи любить старший син свого батька, адже він слухається свого батька, працює? (Ні, бо він засуджує дії батька, він не йде в дім, не хоче бачити брата свого,який повернувся «воскрес», він не смиряється). Що таке любов?(Це повне прийняття іншої людини. –У посланні апостола читаємо «любов не превозноситься, не шукає свого, не радується неправді,все покриває, всьому вірить…» тощо).
9.      **Мікрофон. Якби у вас можливість поговорити з батьком, то про що була б ця розмова, а з сином, з яким сином ви хотіли би поговорити і чому, про що була б ця розмова?
10.  Учитель: Тож які настанови дає нам автор?(Навчає нас бути люблячими, уміти пробачати,цінувати тих людей, які нас люблять і ждуть). Релігійне трактування притчі таке: людина має усвідомлювати власні гріхи, щиро каятися в них, тільки тоді Господь Бог може її помилувати, дозволить увійти в Царство Небесне. За своїм змістом притча «вийшла за межі Біблії», набувши світського характеру. Людина завжди може вернутися назад, тобто почати все спочатку, якщо осмислить свої помилки, зрозуміє їх, розкається, захоче виправитися.
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
1.      Рефлексія результату.
·         Закінчіть речення: «Сьогодні як читач я зрозумів…відкрив для себе…осягнув смисл… усвідомив…»
2.      Рефлексія досягнення визначених цілей.
Учитель: Наш урок добігає кінця. Поверніться до цілей, які ви ставили на початку уроку. Чи вдалося їх досягти, над якими треба ще попрацювати?
3.      Рефлексія навчальної діяльності.
·         Поставте собі оцінку за роботу на уроці? Хто, на вашу думку, був найактивнішим?
·         Мені теж приємно відзначити вашу гарну роботу на уроці високими балами (називаю учнів). Сподіваюсь вас зацікавили біблійні історії і ви залюбки читатимете їх. Як ви розумієте ім`я уроку? Коли людині можна повернутися назад?(Завжди)
V. Домашнє завдання.
О б о в` я з к о в е загальне: переказувати притчу про блудного сина.
О б о в` я з к о в е н а в и б і рА). скласти сенкан до слова «притча»
Б). написати есе до запропонованої ситуації: хтось з ваших однолітків висловив думку, що біблійні історії не цікаві. На основі роботи з текстом переконайте свого співрозмовника, що це не так. Напишіть невелике есе, побудуйте його за правилами судження: теза, заперечення, аргументи, висновок.
З а б а ж а н н я м: підготувати малюнки до твору.
Заключне слово вчителя: Як бачимо діти, Біблія - книга не антична, не сучасна, вона – вічна. А біблійні притчі – це бездонні криниці, з яких понад тисячоліття людина черпає сили, щоб любити, пробачати і вірити.

Комментариев нет:

Отправить комментарий